Dag 12 Kuurhuis in Pest en vertrek naar Boekarest

27 mei 2019 - Boekarest, Roemenië

Deze dag ben ik begonnen met een bezoek aan Széchenyl kuuroord. Dit is een soort van Spa op zijn Hongaars. Het is gelegen bij het Heldenplein in een prachtig groot klassiek gebouw met vele baden, sauna's en met bronwater. Het was een prachtige dag. Dus ik heb het meest buiten in het grote bad gelegen. Zeer warm bronwater waar ik heerlijk in heb liggen doezelen.

Daarna gegeten en op weg gegaan naar het treinstation waar mijn trein stond te wachten.

Om 19.00 uur vertrok deze naar Boekarest. Een tocht van 17 uur. Het was een directe lijn dus ik hoefde niet over te stappen. Ik probeerde ëen gesprek aan te gaan met de conducteur en een Roemeen maar dat was doordat wij elkaar niet verstonden, onmogelijk. Wel even kort gesproken met een Engels stel over hun ervaringen in Oost Europa.

Omdat ik een slaaptrein had en een coupé voor mijzelf  aldus de conducteur, heb ik mij hëerlijk geinstalleerd in mijn eigen coupe. Dwz mijn hele rugzak uitgepakt, pyjama aan en mijn meegenomen eten (Er was geen restauratie) uitgestald. Daarna ben ik rustig in slaagevallen. Deze werd echter midden in de nacht drie keer verstoord. Eerst door twee doane controlles (bij de eerste controle werd ik opeens gewekt door een midden twintig jarige mooie vrouw met handboeien. Ik dacht even dat ik een mooi droom had, maar al snel merkte ik dat ze alleen mijn paspoort wilde zien. Terwijl ik toch zo'n knappe jongeman ben). Bij de derde nachtelijk onderbreking moest ik opeens mijn slaapwagon uit. En snel. Omdat ik naar een andere wagon moest. Dus snel aankleden, inpakken en naar buiten. Op het perron gestaan met nog vier eveneens slaapdronken en verbaasd kijkende treinreizigers, wachtende op wat komen ging. Voor onze treinwagon werd een andere slaapwagon geplaatst en daarvoor werd een nieuwe locomotief gezet. We werden gesommeerd in de nieuwe wagon plaats te nemen. Dat we braaf deden. Waarom moest dat? De nieuwe wagon was een 1e klas wagon en de oude een 2e klas. En ik had 1e klas geboekt. Vlak voordat ik in slaap viel klopte de  conducteur op mijn deur. "Alstublieft mijnheer, uw overhemd. Die had u nog laten hangen in uw vorige coupé"

1. Ruud:
    27 mei 2019
    Zo te lezen en je fantasieen volgend ben je weer heelmaal de oude!!
  2. Yvonne de mulder:
    27 mei 2019
    Lijkt mij toch even schrikken
    midden inde nacht. Wakker gemaakt worden,even “lekker luchten op het perron, boeltje bij elkaar pakken en weer verkassen “. Maar het past wel bij jou dat sport gekke dingen