Dag 7 treinreis naar Boudapest

23 mei 2019 - Boedapest, Hongarije

Op het hypermoderne treinstation van Wenen bleek dat mijn trein een uur vertraging had vanwege technische mankamenten aan de locomototief. Toen deze uiteindelijk aankwam kon ik mij dat goed voorstellen. De trein was niet van de ICE en zag er net als de wagons uit alsof hij dringend onderhoudt nodig had. Of eigenlijk al jaren geleden al had moeten worden vervangen. Het personeel was Hongaats en sprak matig Engels en Duits eigenlijk amper. Wat mij verbaasde omdat Hongarijen een onderdeel is geweest van het Habsburgerrijk. In de trein werd ik onmiddellijk vastgeklemd door twee dames die wilde dat ik bij hun in de coupés kwam zitten. Maar dat wilde ik niet, omdat ik mijn bagage niet onbeheerd in een ander coupé waar ik een gereserveerde zitplaats had, wilde achterlaten.

Ik kwam niet op het regulier station aan omdat dat vanwege een verbouwing was gesloten. Ik had geen idee hoe ik nu op mijn verblijfplaats moest komen. Twee Amerikanen hebben mij gelukkig gewezen op de app map.me.  Deze app heeft mij naar mijn appartement geloosd. Dit was gelegen op de Pest kant van Boudapest. Grenzend aan de Joodse wijk. Het appartement is veel te groot voor mij alleen. Maar ik had dit via booking.com geboekt vanwege de  prijs en de locatie. Ik heb daarna heerlijk gegeten bij een wijnrestaurant. Eerst de wijn uitgezocht en daar een maaltijd bij gecombineerd. Zoals het heurt.

een