Dag 6 Wenen Hop on hop off

22 mei 2019 - Boedapest, Hongarije

Opeens realiseerde ik mij dat als ik meer wilde zien van Wenen ik minder tijd moest besteden aan lopen. Dus ik besloot de Hop on Hop off bus te nemen voor een dag. Dat had als nadeel echter dat ik minder gevoel en contact had met de straat. De tocht verraste mij. Ten eerste met de tocht naar een heuveltop met een prachtig uitzicht over Wenen met zijn Donau waarbij wij heel veel wijngaarden passeerden en ik leerde dat Wenen heel wijn produceert. Wat mij verbaasde. Maar ook dat Wenen op internationaal gebied veel betekent. Wenen is namelijk ook een van de vier UNO-cities. Dit komt voort uit de verdeling van de stad na de 2e wereldoorlog tussen de 4 mogendheden van dat moment. Ik zag in mijn verbeelding de spionnen daar al rondlopen. Dat gaf mij het gevoel dat deze regio van groot belang was en nog steeds is als spil tussen Oost en West maar ook in haar rol tussen de voor en naoorlogse tijd.

Ook de wandeling door het centrum langs o.a de Spaanse rijschool en de enorme winkelstraat gaven mij het gevoel van een land dat ooit heel groots was en nog steeds een belangrijke rol.speelt.

1. Robert korver:
    23 mei 2019
    hop on hop off ….. je lijkt wel een echte tourist !
  2. Rene:
    23 mei 2019
    Af en toe is dat handig.